Selena Gomez ‘I Was Addicted To Gossip Blogs. It Was Bad.’

LA Times did an awesome interview with Selena Gomez! Do you read the tabloids? Recently, I have not. I’m actually very, very proud of myself. Honestly, the blog sites and everything, I’d be on them nonstop. I’ve gone four weeks total without looking at them and I’m very proud and very happy. I was addicted. It was bad.

Do you mind being in the tabloids? Regardless how much someone says, ‘I don’t believe what they say,’ people do. I’m a person, and I have feelings. I love what I do, and I want to do this the rest of my life, but I do not want it to run my life. Unfortunately, sometimes [celebrities] let the media control their life. I’ve seen that happen. It’s not fun for me.
What was it like the first time you got recognized in public? I
actually got recognized for being on ‘The Suite Life of Zack and Cody.’
I was 13, and I only did one episode and had maybe seven lines total,
and this little girl recognized me and I thought it was the weirdest
thing. I remember back then my signature was totally like my full name
and I took my time to write it all out. Now, I can’t even understand
what I write when I sign autographs.

After getting that first fat paycheck, what was your first big splurge? I spent $200 on a phone. Made me nauseous. But I really wanted it. It was a present for someone.

What’s the best thing about being a star? That I’m able to use my voice for good. That I am able to use my status to my advantage.

Who is your career role model? Rachel
McAdams. I absolutely look up to her in every way possible because
she’s made so many wonderful decisions. I think it’s wonderful that she
spreads herself out. You notice that she reinvents herself in every
character that she portrays. You don’t see her playing one role over
and over.

What makes you cry? Thinking about home. I’m
from Texas, and I don’t get to go home often. I miss the normality and
also that it’s not so populated. I’m from a small town, and I still
love going home and being able to drive at 7 in the morning and there
not be any traffic. And I miss my family. They’re the reason I am the
person I am today.

What’s the last song that you downloaded to your iPod? ‘You’re Not Sorry’ by Taylor Swift.

What song do you like to sing in the shower? ‘Cry’
by Mandy Moore. I loved ‘A Walk to Remember.’ I had such a huge crush
on Shane West. So I was obsessed and [the soundtrack songs] ‘Only Hope’
and ‘Cry’ were my jams.

What’s your favorite thing to do all by yourself? I love oil painting. It’s a bummer I don’t get to do it as much as I’d like. I love to paint when I’m back home.

If you could change one thing about being famous, what would it be? That
the press wasn’t so important. I think a lot of celebrities would agree
with me on that. Or that they’d focus on all the great things in
people’s lives rather than all the unimportant or bad things.

What’s the biggest misconception about you?
Thank goodness, there isn’t none yet. It’s good right now, but
everyone’s telling me, ‘Just wait.’ So I’m waiting for my big one.’

  • Harlem

    I fucking looovveee Selena.

  • Jasabelle

    I’m honestly so sick of Selena. The celebrities that have “let the media control their lives” are the one’s that are hugely popular like Britney Spears, Paris Hilton, even Miley sometimes, and I don’t blame them at all. She’s right on the fact that when you hit a certain peak of fame the media really can control your life but Selena is no where near as popular as any of these girls that this is happened to and most likely never will be because if she was it would have happened by now.

    The fact that she constantly talks about how annoying the media is to her makes me realize how this qausy amount of success has gotten to her head. Seriously, where have you read anything negative about her or even anything about her at all besides oceanup?? Yea she gets a mention on Perez Hilton once in a blue moon but it’s never anything negative. The fact that she can’t handle the small amount of attention she’s getting now just shows that she obviously isn’t one to handle fame.

    ————–

    LOL. No. Just no.

  • niley

    What’s the best thing about being a star? That I’m able to use my voice for good.

    LMFAOOO
    relaxx bitch.

    your not hot.

  • lydia :)

    she comes across as so arrogant and conceited in this interview. just the fact that she even considers herself an actual celebrity! i’m sorry but what has Selena done outside of disney that has earned her celeb status?? Her whole career is made off disney, therefore she is nothing more than a teen disney sensation. And then the part about the autographs how she can’t even take the time to write out her full name anymore. she should damn well take the time, because without these people that want her autograph, she would be nowhere. all in all i have come to conclude that selena has found some way to answer 5 out of these 10 questions negatively. it’s really sad what being on 1 show on the disney channel and the subject of a couple of rumors have done to this girl. even miley didn’t come off as so cocky and bitchy at this point in her career.

  • Anonymous

    THAT LIAR

  • seleena

    Cool hahahaha

  • Anonymous

    FIRST

  • selena and demi are the next lindsay and samantha

    selena and demi, you’re the cutest couple around. haters to the left.
    ___

    I’m counting down for the coming out party!
    What should their couple name be? semi? delena? both are totally cute!

  • Anonymous

    oh gosh. i hate her so much

  • http://myspace.com/kaylaanicolee kayla.[bitchassmotherfucker]

    …im sick of hearing about texas

  • Deanna

    Love her, that’s good she doesn’t read these cause all you bitches on here are so mean.

  • http://24 m

    love her

  • goshNICOLE

    Selena Gomez is a great girl. She’s someone anyone could look up to, even a girl like me– 17 and in college.

    Btw OCEANUP, I don’t know if you’ve seen it or not but Taylor Swift has a new video on MySpace. She disses Joe Jonas on there. I don’t want to spoil it for anyone who hasn’t watched it yet, so I’ll let you guys watch it and see what she says/does. It’s not HORRIBLE, but it does call Joe out, haha. (BTW, I am not on either team. I love them both.)

    Selena also makes a cameo in Taylor’s video. Check it out!

  • goshNICOLE

    Selena Gomez is a great girl. She’s someone anyone could look up to, even a girl like me– 17 and in college.

    Btw OCEANUP, I don’t know if you’ve seen it or not but Taylor Swift has a new video on MySpace. She disses Joe Jonas on there. I don’t want to spoil it for anyone who hasn’t watched it yet, so I’ll let you guys watch it and see what she says/does. It’s not HORRIBLE, but it does call Joe out, haha. (BTW, I am not on either team. I love them both.)

    Selena also makes a cameo in Taylor’s video. Check it out!

  • Holly

    I’m honestly so sick of Selena. The celebrities that have “let the media control their lives” are the one’s that are hugely popular like Britney Spears, Paris Hilton, even Miley sometimes, and I don’t blame them at all. She’s right on the fact that when you hit a certain peak of fame the media really can control your life but Selena is no where near as popular as any of these girls that this is happened to and most likely never will be because if she was it would have happened by now.

    The fact that she constantly talks about how annoying the media is to her makes me realize how this qausy amount of success has gotten to her head. Seriously, where have you read anything negative about her or even anything about her at all besides oceanup?? Yea she gets a mention on Perez Hilton once in a blue moon but it’s never anything negative. The fact that she can’t handle the small amount of attention she’s getting now just shows that she obviously isn’t one to handle fame.

    ———————————-

    Omfg. Get over yourself. You’re acting like she’s saying “I can’t take it anymore! I’m gonna slit my wrists!” Jeez. She just said how some of the stuff she has read has hurt her, that’s normal. She does have feelings.

  • taylor

    i normally don’t like her?
    but for some reason im starting to..

  • lia

    Selena loves oil painting?? i LOVE oil painting!!!

  • luigi

    ewww she is such a fake boring person

  • truth

    Haha she’s funny and very intelligent & well spoken. I don’t understand why anyone would hate her. She’s FAR from fake and she is gorgeous.

  • dance baby boo

    lol she’s such a fucking liar when she says she doesn’t read gossip blogs!! if she really didn’t read them she wouldn’t complain about the media so fucking much!! stupid bitch!

  • Anonymous

    love her!

  • Anonymous

    yes i so agree haha why are people so mean.

  • wow

    She has GORGEOUS lips..seriously…very very feminine and sexy. And her eyes are pretty too. She still has a chilidsh face, but when she fully grows up she will definitely be a beautiful woman!

    And I love how Demi’s in the background of this one…and then there’s one where Sel’s in the background and Demi’s taking a picture. THESE 2 ARE TOO CUTE!

  • angelica

    dang… she bought a 200 dollar phone for someone as a present?!

    selena gomez… i’ll be your friend. =] hahah.

  • Anonymous

    “Thank goodness, there isn’t none yet.”

    ———-

    It’s “there isn’t ANY yet.” GODDAMMIT, SELENA!!! I told you to pay more attention in English class!! lol

  • http://www.youtube.com/user/TeamSelena4ever TEAM SELENA

    SELENA WAS HERE! I HOPE SHE KNOWS I am here to be her salvation. Selena, I am your rose among a pile of horse shit.
    Please have “peace of mind” knowing i got your back. :)
    Now go forward and continue your magical journey towards becoming the greatest star ever.

    You are the coolest girl ever!

  • melani

    And she didn’t stop reading them immediately when she kept seeing skanklena, slutena whoremez,and fake bitch????

  • Anonymous

    love her. she is absolutely adorable. as long as she stays away from the blog sites and the magazines, she’ll be emotionally, a much healthier person.

  • Anonymous

    LMAO i don’t believe she can oil paint for shit. but it’s hilarious if she’s like watching bob ross and trying to paint mountains and stuff.

  • TEAM SELENA

    testing.. does my shit post?

  • TEAM SELENA

    TESTING 1 2 3

  • lollol

    LMAO shes so fake xD
    a cellphone for someone? BAHAHA yeah right, why cant she just admit it was for her…. everyone buys themselves something with their own paycheck
    ugh she tries to hard to be the good girl, she just looks like a douche, she cant even sing, and the only reason shes somewhat big is cause of JB, they used each other

  • Anonymous

    selena and demi, you’re the cutest couple around. haters to the left.
    ___

    I’m counting down for the coming out party!
    What should their couple name be? semi? delena? both are totally cute!

    —-

    IKR!!! i mean, it’s the 21st century and we still haven’t had any cute gay/lesbian teen couples cuz c’mon! samantha is NOT CUTE.

    and i vote for semilena as their couple name or CUTEST MOTHERFUCKING COUPLE AROUND — CMFCA for short.

  • Anonymous

    I’m obsessed with a Walk to Remember too. It has the best soundtrack ever.

    and TAYLOR SWIFT IS AWESOMEEEE :)

  • melani

    Relax,I wasn’t even trying to be sarcastic,it was an actual question!!!!

  • ….

    I used to like her but she completely changed after dating Nick and it wasn’t for the better. She let it go to her head and now she’s just become beyond annoying. Anything and everything she talks about has to do with Nick and or the Jonas Brothers (granted she finally eased up on that) and it all just comes across as fake and like she was using them to get attention.

    She used to sound sincere but with her fake candids with the paps (stop calling them plz) and her interviews she just bugs me now. She needs to go away, her 15 minutes are up, no one cares anymore now that she and Nick are most likely done. This is sadly what happens when you become famous because of who you are dating and not because of your own talent.

  • Anonymous

    Pshhhh…I’m ADDICTED to OceanUP!!!

  • Mishelle

    Selena is an AMAZING girl.
    You are all inconsiderate.
    She has feelings too, just like all of you, except it seems as though you guys don’t have any for bashing on someone.
    She is not a slut, she is not a whore, she’s terrific.
    You guys are what makes celebrities nervous wrecks because believe it or not they look up to us as fans.

  • Tru

    I Love her! She is great! I agree with the press alwayz looking for a negative and since she is early on right now with being so popular there being nice then things get sour……I think ya’ll know who i am talking about and I love her they just make things out as negative it might not always be that way! I love her so much because she is so real…..She doesn’t believe everthing everyone says and neither should the fans…..To Love and obsess about Selena ya’ll don’t see how right she is but ya’ll are so negativeand believe anythinng ya’ll go against everything she says basically….I look up to her and agree with everything she says! Much Love Selena!

  • ;)

    LOL Shane West, Shia and Nick, she has horrible taste and not including Nick she seems to like the bad boys who smoke/do drugs. That explains alot, oh well that’s ok that means the good ones like David Henrie are left for us….or rather me.

  • Anonymous

    i used to not like her. but shes getting more real and stuff. shes cool. nothing against her

  • Anonymous

    the present was for her girlfriend, Demi. she is TOO SWEET!

  • Jassie J

    Love her, that’s good she doesn’t read these cause all you bitches on here are so mean.

    ———

    Oh, yeah. The fake bitches on here talk like they know everything about everything.
    Get over it, you don’t know shit! (:

  • http://myspace.com/imnotokay_xoxo Lauren [[LOVES JONAS]]

    I LOVE SELENA GOMEZ
    SHES SUCH A GOOD ROLE MODEL :]

  • jason

    woah? she’s 16?? DAMN!!! she got looks and brains :)

  • Anonymous

    lol Demi is getting ready in the b.g. for her date with Selena.

  • Kristina

    Damn, okay, I’m not a lesbo or anything,
    but I seriously love her lips. I wish mine
    were like that.

  • Anonymous

    the present was for her girlfriend, Demi. she is TOO SWEET!

    ================

    lol yeah. together they make a full Mexican.

  • Mark

    Her lips look so kissable.

  • Stephhhyy :)

    She’s completely ridiculous.
    I agree with the one that says she is fake.
    Actually, everyone is fake on the outside because they play a role that you want to see. No one knows her personally – So to say “Selena is awesome” or “Selena is a great person” etc etc is completely absurd. Cause for one – You don’t know the way she acts around her REAL friends or in her home. She could be a real fucking bitch and you wouldn’t even know it.
    And that one comment saying: Skanklena & Slutena whoremez made me just laugh and smile with happiness! Everyone needs to get off her fucking dick cause she isn’t that great. You are all feeding to her thinking she is some great fucking celeb. She is a DISNEY WHORE & that is all she is going to be. I can act the shit she does in 5 minutes and still be better than her. Personally – All the disney fuckers are getting too into their head. They are not celebs, they will most likely end up partying their fame away.

    SELENA – You are untallented. And you’re fucking hidious. Miley bitch is prettier than you. Thats a fact. ;D
    And and and and I’m sick of those little fake kids posing as her on MySpace. Seriously, She isn’t even that great.

    If you want to listen to real music –
    Play some Death cab for I set my friends on fire. Something like that, not those stupid shit she sings about. My fucking god.

  • http://www.popstargossip.com Degrassi

    i only did’nt like her because i thought she was tring to act like miley.plus she kinda is because miley always takes pictures of herself with a peace sign, and puckered lips

  • Stephhhyy :)

    She’s completely ridiculous.
    I agree with the one that says she is fake.
    Actually, everyone is fake on the outside because they play a role that you want to see. No one knows her personally – So to say “Selena is awesome” or “Selena is a great person” etc etc is completely absurd. Cause for one – You don’t know the way she acts around her REAL friends or in her home. She could be a real fucking bitch and you wouldn’t even know it.
    And that one comment saying: Skanklena & Slutena whoremez made me just laugh and smile with happiness! Everyone needs to get off her fucking dick cause she isn’t that great. You are all feeding to her thinking she is some great fucking celeb. She is a DISNEY WHORE & that is all she is going to be. I can act the shit she does in 5 minutes and still be better than her. Personally – All the disney fuckers are getting too into their head. They are not celebs, they will most likely end up partying their fame away.

    SELENA – You are untallented. And you’re fucking hidious. Miley bitch is prettier than you. Thats a fact. ;D
    And and and and I’m sick of those little fake kids posing as her on MySpace. Seriously, She isn’t even that great.

    If you want to listen to real music –
    Play some Death cab for I set my friends on fire. Something like that, not those stupid shit she sings about. My fucking god.

  • Justine

    In a couple years, it’ll turn out that Selena and Demi are lesbians, and have been secretly in love with eachother ever since Demi asked Sel if she wanted to color with her.

    :) <3

  • Marianne

    Ah, she used the term “my jam”.
    Cool points for her, lolz.

    I always say “Oh this is my jam!”
    My friends tell me “Just say it’s your
    favorite song!”

    Love her!

  • welll,,,,

    if you care so much that you dont like selena, then what are doing looking at and reading about her?

  • Kerry

    Damn, if I was a celebrity, I know I’d be all up in the gossip sites!

  • In the Ayer

    Ah, she used the term “my jam”.
    Cool points for her, lolz.

    I always say “Oh this is my jam!”

    ———–

    Oh hot dayum, this is my jayum.
    Keep me partying til the A.M.

  • Cristina

    I know it doesn’t seem like Selena is a big celebrity but think about it. She’s a Disney girl so while she isn’t always recognized by older people, everyone in the under-10 set knows who she is! All the kids on Disney channel are actually really famous, just in a diffrent way.

    ________________________

    OMG I know what you mean and I agree completely!

    For example, if someone from a random sitcom like the Office or Grey’s Anatomy were in an airport people might look and think “wow they look familiar” then walk on by. But if it was a Disney star like Selena, little kids would be all “Omigosh look mommy, it’s Alex from Wizards Wizards of Waverly Place! Can we say hi?” a parent who’s there on their own may even recognize her and ask for an autograph for their kid or something.

    So they are actually a LOT more famous than people think.

  • Anonymous

    In a couple years, it’ll turn out that Selena and Demi are lesbians, and have been secretly in love with each other ever since Demi asked Sel if she wanted to color with her.

    :)

    ———–

    omg that is the sweetest thing i ever heard.

    ;)

  • paula

    lol.i also had a huge crush on Shane West when i saw a walk to remember!!!!!!!!

  • sexy nicole

    she comes across as so arrogant and conceited in this interview. just the fact that she even considers herself an actual celebrity! i’m sorry but what has Selena done outside of disney that has earned her celeb status?? Her whole career is made off disney, therefore she is nothing more than a teen disney sensation. And then the part about the autographs how she can’t even take the time to write out her full name anymore. she should damn well take the time, because without these people that want her autograph, she would be nowhere. all in all i have come to conclude that selena has found some way to answer 5 out of these 10 questions negatively. it’s really sad what being on 1 show on the disney channel and the subject of a couple of rumors have done to this girl. even miley didn’t come off as so cocky and bitchy at this point in her career.
    ___
    I agree that she sounds really ungrateful and negative in this interview. But look on the bright side, at least she isn’t playing up that overly nice, perfect act anymore. now we are getting to see her true colors! haha

  • Anonymous

    Selena, you are emo-mazing.

  • =]=]=]

    Selena (and Demi) both have the ability to look sexy with subtlety, ya know?
    They don’t try to force a “sexy expression”.
    It’s all in the eyes.

    Miley could learn from them. (no offense, I like Miley, but she does try too hard)

  • JennyJenny

    Selena Gomezz rocks at life.

  • hahaahsi

    And she didn’t stop reading them immediately when she kept seeing skanklena, slutena whoremez,and fake bitch????
    __________________
    Probably not, cause it sounds sarcastic. She’s obviously far from ANY of those insults. haha. And also the people who say it are annoying, dumb and most of the time everyone hates them and tells them to get off the website aahahah. Selena is gorgeous!

  • Kim

    I love how some people seem to be SO SURE.
    New flash, you don’t FUCKING know anything!

  • Anonymous

    haha yeah, it was bad slutena homez!

  • loi

    LMAO shes so fake xD
    a cellphone for someone? BAHAHA yeah right, why cant she just admit it was for her…. everyone buys themselves something with their own paycheck
    ugh she tries to hard to be the good girl, she just looks like a douche, she cant even sing, and the only reason shes somewhat big is cause of JB, they used each other
    ______________
    You’re such an idiot! How do you know what she did with her first paycheck?

    Just cause you’re selfish doesn’t mean everyone is!! I know that I bought my mom something nice with my very first pay check and a lot of people buy their parents stuff to thank them for the support…or she could’ve bought Nick something to thank him…not everyone’s first thoughts are “oh I’m gonna spend this all on myself” -_______-

    And by the way, her paycheck is a whole lot more than 200$, why wouldn’t she spend some for someone else? Sheesh you people are asses even if there’s no way to prove what you’re saying.

  • Anonymous

    oceanUP! post the pics of Selena and Demi out on their date at McDonalds!!!

    http://perezhilton.com/2008-11-03-girl-power-4#respond

  • Maryy

    Selena Gomez Rocks Your World. (:

  • Anonymous

    god selena…novody cares about you
    your not even a big celeb yet…
    shes acting like shes the hottest thing going

  • Evelyn

    I’m pretty much in love with her. I’m not gonna lie.

  • rocksii

    pff.. some of you guys are just stupid!
    Selena is an awesome person and it is
    so sad that you guys can’t recognize that!
    People these days are so immature and rude!

  • Anonymous

    selena and demi, you’re the cutest couple around. haters to the left.

  • Felicia

    You know, one thing I love about Selena is that she has such a diverse fanbase, especially considering she is from Disney.

    She pretty much rocks hardcore.

  • Jamie

    god selena…novody cares about you
    your not even a big celeb yet…
    shes acting like shes the hottest thing going

    ————–

    Learn how to spell, and then you can talk shit.(:

  • Sue-Hailey

    “LMAO shes so fake xD
    a cellphone for someone? BAHAHA yeah right, why cant she just admit it was for her…. everyone buys themselves something with their own paycheck
    ugh she tries to hard to be the good girl, she just looks like a douche, she cant even sing, and the only reason shes somewhat big is cause of JB, they used each other”
    ===================

    What the fuck? I bought a cellphone for my best friend with my own money…am I a fake too? You don’t know what you’re talking about, so shut up!

    Selena doesn’t “try hard” to be a good girl, she was raised by a loving family who taught her to be sweet, polite and all around a good person. I’m sure she has mistakes of her own, cause of course, she’s a human being, but I admire her because she keeps her personal mistakes to herself and not let it out to the public. You think that makes her fake? I disagree, it makes her smart and responsible.

    So shut the fuck up because what you’re saying is bull shit!

  • Selemi

    I’m pretty much in love with her. I’m not gonna lie.

    ————-

    Don’t let Demi hear that cuz she’ll kick ass. She’s very protective of her bb.

    Look at what happened to Samantha Droke. Girl got too close and Demi slapped the eyebrows off her!

  • Karen

    Selena Gomez is the SHIZNIT. (:

  • Ice Ice Baby

    I’m honestly so sick of Selena. The celebrities that have “let the media control their lives” are the one’s that are hugely popular like Britney Spears, Paris Hilton, even Miley sometimes, and I don’t blame them at all. She’s right on the fact that when you hit a certain peak of fame the media really can control your life but Selena is no where near as popular as any of these girls that this is happened to and most likely never will be because if she was it would have happened by now.

    The fact that she constantly talks about how annoying the media is to her makes me realize how this qausy amount of success has gotten to her head. Seriously, where have you read anything negative about her or even anything about her at all besides oceanup?? Yea she gets a mention on Perez Hilton once in a blue moon but it’s never anything negative. The fact that she can’t handle the small amount of attention she’s getting now just shows that she obviously isn’t one to handle fame.

  • Cami

    I love her so much, she handles herself so graciously and is really such a great role model! =]

  • just h8 disney!!

    she comes across as so arrogant and conceited in this interview. just the fact that she even considers herself an actual celebrity! i’m sorry but what has Selena done outside of disney that has earned her celeb status?? Her whole career is made off disney, therefore she is nothing more than a teen disney sensation. And then the part about the autographs how she can’t even take the time to write out her full name anymore. she should damn well take the time, because without these people that want her autograph, she would be nowhere. all in all i have come to conclude that selena has found some way to answer 5 out of these 10 questions negatively. it’s really sad what being on 1 show on the disney channel and the subject of a couple of rumors have done to this girl. even miley didn’t come off as so cocky and bitchy at this point in her career.
    ___
    I agree that she sounds really ungrateful and negative in this interview. But look on the bright side, at least she isn’t playing up that overly nice, perfect act anymore. now we are getting to see her true colors! haha

    ———————————————-

    OMG i so agree i mean shes so famous but shes been in like wowp nd a straight to dvd movie. da onlyreason shes famous is cos of nick jonas nd da feud with miley!! nd shes kinda full of it lik she thinks she deserves an oscar!! nd wtf is up wit her releasing an album!!

  • Clxc

    So chances are she went on here…Poor girl

  • Anonymous

    LMAO i don’t believe she can oil paint for shit. but it’s hilarious if she’s like watching bob ross and trying to paint mountains and stuff.

    ————

    “and let’s put this happy little bush over here in the corner and that’ll be our little secret. and if you tell anyone that that bush is there I will come over to your house and I WILL CUT YOU!!!”

  • Anonymous

    I had such a huge crush on Shane West. So I was obsessed and [the soundtrack songs] ‘Only Hope’ and ‘Cry’ were my jams.

    ————

    It must be weird to crush on a guy who’s only 2 years younger than your mom.

    He could practically be her step-dad…

  • Marina And My Diamonds

    “After getting that first fat paycheck, what was your first big splurge? I spent $200 on a phone. Made me nauseous. But I really wanted it. It was a present for someone.”

    This chick is a saint. I can’t.

  • swiftmed