Stan Walker THE CLIMB Australian Idol

Miley Cyrus‘ The Climb ‘Gospel version‘ on Australian Idol.

  • Anonymous

    NUMBER ONE MYSPACE PROMOTION IN AUSTRALIA. WE WORK WITH ARTISTS FROM UNIVERSAL, SONY BMG, WARNER MUSIC WORLD WIDE. A TOTAL OF OVER 350 CLIENTS WORLD WIDE MAJOR, INDIE AND UNSIGNED.

    MYSPACE-ARTIST-PROMOTION.WEBS.COM

  • Kimmy_4Jonas

    ok
    WOW
    he should win lol

  • Anonymous

    I love this version more than Miley’s one :)

  • CHUCKNORRIS

    Kimmy_4Jonas said:

    ok
    WOW
    he should win lol
    ————

    cute icon :)

  • Jennifurrrr

    totally Ahmir’s version.
    Totally copyingit.

  • Anonymous

    I SENT THIS IN WOHHOO:)

  • chloe:)

    LOVE this song<3333
    :DD
    1st?>
    xx

  • Taylena

    Am I the only one who thinks he’s not that good? o.o

  • sdgdfhfd

    No your not…
    iDon’t think his that good either…. his voice is too edgy for this song…
    well maybe he just picked a wrong song…

  • Anonymous

    ….He would have a better chance of Winning NZ IDOL?? Are you saying he’s not good enough to win Australian??? To be fair… He’s better that everyone else on there.

    He deserves to win… and the only reason that He wouldn’t win over there is coz you guys wouldn’t vote for him to win coz he aint australian…

    And btw there aint an NZ Idol!

  • iloveoceanup

    with a voice like stan im proud to be australian

  • Anonymous

    I love his arrangement of this. and I like that he changed the end to “you’re gonna reach it” :)

  • Anonymous

    Hes from New Zealend>. Hes so hot!!

  • Ronja

    better than Miley.

  • H

    he is really good BUT Hayley is awesome! the top 4 are all just as good so to pick one, i’d definitely say Hayley. she reminds me so much of Paramore and she knows how to rock out!!! woo!

  • Anonymous

    yeah i agree with you
    the fact that stan from australian idol is on a popular american website, i just feel so proud to be called australian!!!
    =)
    I love all of the top 4, they all deserve to be there!
    i <3 nathan!!!!!

  • Anonymous

    SAME! :D aussie aussie aussie oi oi oi :D

  • Anonymous

    i agree with susannah

    it is EXACTLY like the AHMIR version.
    He is prolly lip synching

  • Anonymous

    HELL NO! ur lyke a copy of us

  • Caitlin

    aww! i love stan!
    things like this make me proud to be australian.
    :) i vote for him every week. he’s sure to win :)

  • EmilyEC

    Why are you all crazy over the fact that he’s New Zealander? Lord knows he would have a much better chance of winning New Zealand idol than Australian idol – if someone chooses to do Australian idol, you know what??

    THEY IDENTIFY THEMSELVES AS AUSTRALIANS.

    Stan was great, but Dicko was a bit awful about Miley Cyrus. He’s such an idiot.

  • Anonymous

    There is a New Zealand Idol. Stan does deserve to win and if he doesn’t it’s because the Aussies are racist (seriously). NZ idol sucks though, I love watching Australian Idol. Go Stan!

  • Anonymous

    why isnt Xfactor mentioned on Oceanup? Come on we deserve some mention too :)

    http://www.youtube.com/watch?v=ZVCXxBMVv2U

    http://www.youtube.com/watch?v=Kblg2qV9Vmo

    http://www.youtube.com/watch?v=oWD2qnV1Yqo&feature=PlayList&p=iPSWjN5P6Vs

    woo go brits!

    COME ON OCEANUP MAKE A BRITS SECTION ;)

  • Frenchii_Anne

    That was cute! :)

  • Anonymous

    wtf/

  • Luv2LuvJonasDotCom

    check out
    http://WWW.LUV2LUVJONAS.COM

    If you’re a Jonas Brothers fan. :)
    Thanks!

  • Anonymous

    Yes NZ represent :D
    A kiwi could beat you auusies anyday :P

  • demiLOVEatolovexoxx

    this is ahmirs version.

  • Anonymous vhjfhtgd

    there is an nz iol

  • Blaaaaa

    THANK YOU!

    Gosh, I thought I was the only one. I was watching it on Sunday and I was like ‘He’s going to get ripped to shreads’ and then everyone LOVED it :/

    Oh and to everyone who says he should win, he shouldn’t. Nathan and Haylee are going to be in the finale, it’s so obvious. And if they’re not then.. that’s just stupid ;p

  • Ellieee

    This was great :]

  • MrsJonas

    Whoa, that’s awesome. (:

  • Anonymous

    CYRUS IS PREGGERS

  • Susannah

    This is almost exactly the same as Ahmir’s version- it’s awesome :) http://www.youtube.com/watch?v=GU7lZEZ4PGs

  • JoBroLuv

    i was in my room while my parents were watching Aussie Idol and i herd the beginning of the climb and i sprinted down to watch it. I’m going for Stan to win i’ve liked him from the beginning. he has an amazing voice.

  • Anonymous

    there WAS an nz idol.

  • Anonymous

    Stans the man! He’s going to win this comp hands down. He sings “The Climb” way better then Miley Cyrus in fact he sings all the songs better then the originals. =P
    He doesnt even need to win he’s already had recording offers. St4nz1F4n…

  • Anonymous

    go aussie idol! just 2 weeks left til the grand final! hope he wins :)

  • Anonymous

    stan is half aussie and half maori. his mum is from new zealand and his dad is aussie. so stop the fighting!

  • Anonymous13

    i love Stan,
    but HAYLEY FOR THE WIN!

    :)

  • mak

    yay wooo something aussie here :)
    GO stan!! i want him to win, with hayley coming a close second.
    and yeh as ppl above me said he is from new zealand.
    and NO he’s not lip-syncing. its australian idol, they sing live! its insulting to say he’s lip-syncing sheesh!
    and so what if he’s singing another version of the song, how many other ppl do that. he didnt say he made up the arrangement.
    benji and joel madden from good charlotte were the guest judges and they loved it! and so did i :)

  • Anonymous

    hahah is was such an awesome performance!
    he is kiwi

  • Amy

    i saw this on tv haha hes really good!! btw he’s kiwi (from New Zealand) bahaha hes not Austrain :P

  • Anonymous

    He is a new zealander! He is really good but Nathan is better!

  • Ashy

    He’s a New Zealander! :)
    Yes, NZ represent!

  • CHUCKNORRIS

    he definatly does NOT sound australian imo.
    he sounds foreign.
    he sounds more Austrian than Australian.

  • Anonymous vhjfhtgd

    he is a new zealander

  • MrsLambert

    He is originaly from New Zealand but lives in Australia.. you might of seen the tattoo on his neck it says Aotearoha which is the maori word for New Zealand =]

  • Mrs.DJ Danger

    it was a terrible version of this song its not even the real version

  • Anonymous

    The tattoo on his neck actually says says Ataahua, which means Beautiful in Maori.

  • Anonymous

    It doesnt say Aotearoha, thats not even how you spell the word.

    Its Ataahua, which is maori for beautiful

  • Anonymous

    Ataahua is also the name of his daughter who died.

  • Anonymous

    It doesn’t say Aotearoa (no h), it says Ataahua, which means ‘beautiful’ in the maori language.

  • megg

    dude why the fighting between aussies nnd kiwis, we fight side by side nnd the two countries have a bond that no other country has.
    Stan is half kiwi half Aussie because he was born here buh has kiwi back ground nnd lived in nz for a while. I’m pretty sure he identifies himself as kiwi/aussie ‘cos i seen a pic ov him wearing a t-shirt saying maozzy, yuu know like maory nnd aussie put together.
    btw I’m Aussie

  • Kourtney

    he did awesome!

  • Anonymous

    NUMBER ONE MYSPACE PROMOTION IN AUSTRALIA. WE WORK WITH ARTISTS FROM UNIVERSAL, SONY BMG, WARNER MUSIC WORLD WIDE. A TOTAL OF OVER 350 CLIENTS WORLD WIDE MAJOR, INDIE AND UNSIGNED.

    MYSPACE-ARTIST-PROMOTION.WEBS.COM

  • chloe:)

    LOVE this song<3333
    :DD
    1st?>
    xx

  • Year 3000

    segunda!!!!!

  • Anonymous

    wow he is damm good to get on this site

  • CHUCKNORRIS

    damn it, i thought i was going to be first. lol
    hes pretty good.

  • Anonymous

    Yes believe it.
    Australian people can sing.
    And if you do not believe me watch the above.
    and he was no lip singing GOSH you lip sing.

  • Kourtney

    CHUCKNORRIS said:
    damn it, i thought i was going to be first. lol
    hes pretty good.
    *******
    ha! beat ya.
    I’m just kidding.. all in good fun :)
    I’m never first on any post

  • CHUCKNORRIS

    Kourtney said:

    ha! beat ya.
    I’m just kidding.. all in good fun :)
    ————

    YOU B***H :@ fafsjdsgkkjfs

    LOL just kidding :)
    next time i will be first.
    bahaha.
    at least you left a normal comment.
    i hate when people comment and their like
    FIRST!

    like..nobody cares, comment on the video. your not getting an award for it. lol

  • Lorena

    Damn, that was good!

  • Anonymous

    that was really good! dont tell me he has a new zealand accent when he talks though :| :| :| GO AUSSIESSSSSS! :)

  • Anonymous

    cher cher bro!

  • Pfft

    I agree with you on that!

  • htehhtrs

    Yea bro stan walkers a new zealander! go aotearoa! love ya stan!
    xxxx

  • Rose

    I mean aotearoha

  • Hedgehog

    I love Stan his voice is soo amazing!! He has to win!! I was like totally spechless when I watched this performance on Sunday..it was WOW!!

    And yay something Australian has made it on OceanUP! Go Aussies! :D