Kevin Jonas ‘Wedding Bells Is Nick’s Song’

fan-art-free-for-all-11


Kevin Jonas new Sugarscape interview. On recording after a long break: It’s an exciting time. We’ve worked on solo projects for the last few years and now the focus is back on the Jonas Brothers a group. Its been great getting back into the studio. What’s inspired the album?

It’s great to be working back together again. My brothers and I all had our own ideas for the album with songs and lyrics we’d written from our own experiences. I think we’ve grown up, and our album reflects that.

What do you think to Miley Cyrus claiming the song Wedding Bells is about her? It’s Nick song, it’s about being open and honest about the fact that your life is what you have to write about sometimes and pull from that life inspiration. Any plans for a UK tour? Hopefully in 2013 ,I’m keeping my fingers crossed!

How did you get involved in Married To Jonas? It’s funny, because I’ve been approached a few times and we always declined previously. And then we met with Ryan Seacrest and he asked again and we thought, you know, why not? It’s been so much fun and we hope that you enjoy the show too.

Did you have to persuade Dani to get involved? At first yes, because she’s quite shy and reserved and not use to being in the spot light! Was there any footage where either of you were like, ‘that is NOT going in the show!’? We were pretty open to the cameras. Obviously they didn’t follow us to the bathroom or film us sleep, that would just be weird.

  • Anonymous

    taylor swift write music of ex boyfriends

    and now people attack nick

    common is just one song

  • Anonymous

    Well I think weddin bells are one of those songs that nick could have kept them on his desk but I can NEVER blame him for releasing the song and i think he took a good time to think before deciding to releaze it . I mean maybe he was like she wrote ‘7 things”saty”full circle’ about me and even said that while dating liam she bashed him sooooooo many times tore his photo in the clip and in her concert in 2011 unfollowed him on twitter made talked about how her mother still wants to kill him made sure to say that he broke up with her so he could say i broke up with MILEY . I think after all this he found out that he HAS THE RIGHT to release one REALLY GOOOD song to say what he felt at this moment and yeah he knew it would make a buzz about the new album but i think he is not going t back down on releasing a good song to save NOTHING while miley didn’t think about not releasing her songs when they still had friendship to save

  • Anonymous
  • Anonymous

    lol what happened to the movie joe was making?
    http://www.youtube.com/watch?v=9rwuX-prb0I&feature=related

    i wanted to see it :(

  • Anonymous

    Anonymous said:
    IMO Nick is only doing it for attention.
    I can understand Miley writing songs about Nick and putting them on her records, because she has always been vocal about her feelings and personal life.
    Nick is so reclusive, and he has said the relationship was not serious so why is he doing this now? He is just using Miley to get more promotion and attention to their comeback album.

    ———————–

    uhmmmm he’s been more open about his relationships since nelena 2010 and nelta and everything tho

  • Anonymous

    IMO Nick is only doing it for attention.
    I can understand Miley writing songs about Nick and putting them on her records, because she has always been vocal about her feelings and personal life.
    Nick is so reclusive, and he has said the relationship was not serious so why is he doing this now? He is just using Miley to get more promotion and attention to their comeback album.

  • Anonymous

    As much as I love/loved Nick and Miley together, it was blatantly obvious that Nick wrote the song for himself, not to stir up fan reaction or cause some publicity shit. He’s really the only one out of the three of them who knows what it means to be an artist, tbh. Like, not to knock on Joe and Kevin, but Nick is still at the center of the creating and he’s got the best grip on songwriting and relating to real life. Like TSwift- he knows real music about real relationships with really fucking real lyrics and feelings is what makes great songs. It doesn’t just mean he’s looking for attention.

  • Anonymous

    Nick & Joe will never have a shortage of women to date. But if they don’t throw themselves into their career right now (this includes Kevin, too) they have no future in the music business. With no recording contract, it’s not going to be easy to get radio play or music sold. They have shown the people at their concerts what talented singer-songwriters they’ve grown up to be. Now they need to do whatever they must do to grab as many fans (old & new) as possible and get their attention also.

  • Anonymous

    Nov 8, 2012 @ 03:34 pm
    Anonymous said:

    As much as I love/loved Nick and Miley together, it was blatantly obvious that Nick wrote the song for himself, not to stir up fan reaction or cause some publicity shit. He’s really the only one out of the three of them who knows what it means to be an artist, tbh. Like, not to knock on Joe and Kevin, but Nick is still at the center of the creating and he’s got the best grip on songwriting and relating to real life. Like TSwift- he knows real music about real relationships with really fucking real lyrics and feelings is what makes great songs. It doesn’t just mean he’s looking for attention.

    Um well not sure about Kevo, but Joe has also written songs about his relationships.

  • Anonymous

    Just in Love is a great song. I like Joe’s writing.

  • Anonymous

    UM YOU GUYS ARE THE RUMORS TRUE? THAT SUPPOSEDLY MILEY IS GETTING MARRIED ON JUNE 11 ON PALM SPRING??

  • Anonymous

    Anonymous said:
    IMO Nick is only doing it for attention.
    I can understand Miley writing songs about Nick and putting them on her records, because she has always been vocal about her feelings and personal life.
    Nick is so reclusive, and he has said the relationship was not serious so why is he doing this now? He is just using Miley to get more promotion and attention to their comeback album.

    ———————–

    EXACTLY.

  • xAskTaylorx

    Lol! XD Love the picture! It’s perfect, just like Nicks plan! Lol.

  • Anonymous

    i still believe in niley and i think nick is gonna show up at miam’s wedding and get the girl he truly loves

  • Anonymous

    AMEN — to the comment above. Miley being used again.

  • Anonymous

    You niley fans need to STFU and go AWAY!!!!!

  • Anonymous

    Haha I wish it was true but I think Nick is still inlove with Miley and its sad because she wants Liam. You guys need to know that their human and have feelings just like us.

  • Anonymous

    lol Nick always does the same thing. He did the same with Selena to promote NJ&TA, although Stay from NJ&TA that he wrote with John Taylor is much better than Wedding Bells.

  • Anonymous

    People who think Nick is still in love with Miley really are not listening to his speech before the song, especially this part: “as you move on in your life and move into maturity you have to take the experience with you as memories and not a reality.”

    In other words, when you look back at relationships, it is sometimes easy to get caught up in the memories of the good times you had with that person and fool yourself into thinking that is the reality of how that relationship is and would be now. That it would be easy for him to remember the good times with Miley and get caught up in the idea that their relationship in the past was perfect and that if they tried it today it would be exactly like the good times. But it’s important to remember the REALITY, which is your relationship wasn’t perfect, you broke up for a reason, and especially in Nick and Miley’s case they are not even anywhere near the same people they were when they dated.

    So for a moment Nick lost himself in that, but he knows in reality that he DOES NOT want Miley back and she doesn’t want him. But he thought the subject of that moment would make a good song.

  • Anonymous

    lol Stay is so much better than Wedding Bells.
    http://www.youtube.com/watch?v=672fcTM3NKE

  • Anonymous

    You guys believe in everything he says lol…. He also said he was happy for miley and liam when he was asked about it and look now… I’m just trying to say people need to stop thinking they know more about Niley than Nick and Miley.

  • Anonymous

    I LOVE NICK BUT I HATE NILEY

  • Anonymous

    You guys believe in everything he says lol…. He also said he was happy for miley and liam when he was asked about it and look now… I’m just trying to say people need to stop thinking they know more about Niley than Nick and Miley.

    ====
    This is so true lol. Both Miley and Nick LOVE to put a pokerface and pretend certain things don’t bother them. ANd ps I AM NOT A NICLEY FAN, I WAS A NELENA FAN BUT I GUESS YOU GUYS WERE RIGTH THAT NICK LIKED MILEY MORE THAN SELENA, never thought i would say that although i still believe Selena was better for Nick than Miley.

  • Anonymous

    What up with Miley’s mom? Why those she still hate Nick? For breaking up with him when they where both 14?. Its okay if you say you dislike him BUT to hate as much as to get irritated when you hear that persons name? and to “wish you could shot him with a shot gun”????? Thats a little too much ……

  • Anonymous

    He wrote the song cause he was single when he got the call from Miley. If he was with any of his former girlfriends at the time, he probably wouldn’t have written a song. I think it makes him a little sad, but he’s pretty good at moving on to the next girlfriend.

  • Anonymous

    Nick is suppose to write about his feelings and emotions. THAT IS WHAT MUSICIANS DO!!!!! Be grateful you got a small glimpse into his soul. He is so reserved about his true thoughts and feelings. I love the fact that he is being vulnerable. He comes across as being human for once. While I’m glad they always present themselves in a good light, that is not realistic to the rest of us. They need to be relatable to stay relevant and to sell music.

  • Anonymous

    LOL

  • lala

    Ugh still can believe Nick is still in love with Miley……but I know one day he would find “true love” and would just look back at this and laugh his as* off.

  • Anonymous

    Isn’t it a bit ridiculous that Nick would choose to put that song on the new album? I mean, come on man, she’s not the girl you loved anymore, move on. I get writing it to get your feelings out, but why record it & put it on the album??

  • Anonymous

    Hahaha is that Billy Ray pulling nick? Is he helping him to pull Miley? OR trying to get him to let Miley go? Lol. I always sence that Billy always liked Nick…. even after the break up. Tish cyrus on the other hand….

  • Anonymous

    Hahaha is that Billy Ray pulling nick? Is he helping him to pull Miley? OR trying to get him to let Miley go? Lol. I always sence that Billy always liked Nick…. even after the break up. Tish cyrus on the other hand….

  • anons

    NO ONE CARES

  • Anonymous

    Isn’t it a bit ridiculous that Nick would choose to put that song on the new album? I mean, come on man, she’s not the girl you loved anymore, move on. I get writing it to get your feelings out, but why record it & put it on the album??

    =============

    Yeah and what about Miley? Recording songs about Nick while she was still with Liam???

  • brightstar

    Has anyone actually thought about the lyrics to Wedding Bells? It doesn’t make sense to me…

    She says, can you keep a secret
    A ceremony set for June

    This doesn’t make sense. She hasn’t even set the date yet. There is no ceremony planned yet. Who said it would be in June?

    Also, why would Miley call Nick and tell him that she is getting married? They don’t even follow each other on twitter, and isn’t that weird, telephoning you ex about your wedding plans? If I was Liam I’d be a bit uncomfortable.

  • crap pucotor

    anons you rat

  • Anonymous

    I think Nick HAS gotten over Miley. He keeps saying that he wrote the song in the moment and he doesn’t feel that way anymore. He was seen double dating at the movies w/Joe last week. He looks fine and has obviously moved on.

  • Anonymous

    ^^^ SHES JUST BEING MILEY!!!!

  • Anonymous

    Actually I could see Miley callinf Nick to ket him know before the medua found out. Nick would NEVER say something like that or in a sing if it wasent true hes not stupid. Notice how Miley didn’t denied it only said that thats what happen when you date a musician.

  • Anonymous

    London Foolishly >>> everything else Nick has written

    He needs to record it.

  • Anonymous

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    YESYESYESYESYESYESYESYESYES!
    He seriously needs to record London Foolishly!!
    :D

  • canada goose jassen

    I would like to express thanks to this writer for bailing me out of this situation. Just after looking out throughout the internet and obtaining strategies which were not productive, I believed my entire life was gone. Existing minus the solutions to the issues you have resolved by means of this review is a critical case, as well as ones which might have in a negative way affected my career if I had not come across the website. Your good capability and kindness in handling every aspect was crucial. I don’t know what I would have done if I had not encountered such a solution like this. I can also now relish my future. Thanks for your time so much for the high quality and results-oriented guide. I will not think twice to endorse your blog post to any person who requires recommendations on this topic.
    canada goose jassen http://www.goedkopejassen.net